Klachtenbeheer OCMW
Als openbare dienst hechten het OCMW van Jette en de residentie VIVA veel belang aan de kwaliteit van haar diensten.
Onze ambitie is onze manier van werken voortdurend te verbeteren om onze burgers de best mogelijke service te bieden. Uw klachten zijn dus welkom. Aarzel niet om ze ons door te sturen.
Om uw klacht zo goed mogelijk te kunnen behandelen, verzoeken wij u ons alle gegevens te verstrekken waarover u beschikt.
FAQ Klachtenbeheer
Wat is een klacht?
Een klacht is een ontevredenheid van een burger, een bewoner (of een naast familielid) van de VIVA Residentie, of een partner waarmee het OCMW van Jette samenwerkt. Binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw klacht stuurt de klachtencoördinator u een bericht van ontvangst of een bericht van niet-ontvankelijkheid.
Op welke gronden kan ik een klacht indienen?
U kan een klacht indienen over de werking en de kwaliteit van onze diensten op voorwaarde dat u een nadeel of schade hebben opgelopen ten opzichte van een persoonlijk belang.
Hoe kan ik een klacht indienen?
U kan een klacht indienen:
- hetzij door het klachtenformulier in te vullen via Irisbox
- of door het hier beschikbare klachtenformulier in te vullen en samen met eventuele bijlagen op te sturen:
per e-mail : aan de klachtencoördinator (cpas-ocmw@jette.brussels):
of per post naar OCMW Jette - Klachtencoördinator - Sint Pieterskerkstraat 47-49 in 1090 Jette
Wat moet ik in mijn klacht vermelden?
Om uw klacht zo goed mogelijk te kunnen behandelen, verzoeken wij u ons alle gegevens te verstrekken waarover u beschikt. Hieronder vindt u een lijst van de informatie die u in uw klacht kunt opnemen:
- uw persoonsgegevens: naam, achternaam, adres, telefoonnummer, e-mail
- een duidelijke beschrijving van de feiten/gebeurtenissen/diensten waarover u ontevreden bent
- een vermelding van de specifieke zaak waarbij u betrokken bent
Belangrijk: Anonieme klachten zullen niet worden opgevolgd.
Hoe lang moet ik wachten op een antwoord?
De klachtencoördinator zal uw klacht in behandeling nemen en u binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van de klacht een antwoord sturen.
Hoe zal ik een antwoord krijgen?
Als u het online klachtenformulier invult of ons het formulier in pdf-formaat per e-mail toestuurt, zullen wij u per e-mail antwoorden. Als u ons uw klacht per post stuurt, zullen wij u per post antwoorden.
Waarom wordt mijn klacht als 'niet-ontvankelijk' beschouwd?
Uw klacht zal als onontvankelijk worden beschouwd en niet in behandeling worden genomen indien:
- de klacht is anoniem
- de klacht is te vaag geformuleerd
- de klacht valt niet onder de bevoegdheid van het OCMW van Jette
- de klacht betreft een politiek of regelgevend besluit
- de klacht is reeds ingediend en/of wordt reeds verwerkt
- de klacht betreft een andere administratie
- de klacht kan het voorwerp zijn van een rechtsmiddelprocedure